Intervju med T.Rodriguez

Egentligen försökte jag få tag på en mycket viktig person vid namn Viktor Prodell, nu blev det istället den forna, hängivna Citypojken Antonio "Rody" Rodriguez som tog sig tid för en intervju. Värt att nämna är att han hade det riktigt körigt på Fuji för tillfället och vissa av svaren blev relativt korta...

När Tony får frågan om hurvida laget hade som mål att vinna Mariedal så svarar han lite tufft men ändå omtänksamt:

- Det kändes från min sida som att vi åkte ner för och kröka, det var i alla fall vad 80% av laget tänkte på.

Så du menar alltså att ni hade en skön och ganska så dålig inställning till hela evenemanget?:

- Absolut, man kan ju inte vara för seriös. Vi spelade vårt spel helt enkelt.

Tony har, som ni alla kanske inte vet alltså varit med i Mariedal Cup några gånger tidigare men aldrig riktigt lyckats, därför vart han glad det året de vann, med kvalitétspelare som Simon Lundevall, Viktor Prodell och Halmias hyperattraktive Jonas Käck. Efter några minuter så tar Tony själv upp ämnet och jag fortsätter med frågan om vad Tony tyckte om tränarnas insats i cupen:

- De gjorde ett bra jobb, bänkade rätt spelare i rätt tillfällen. De levde sig in i turneringen och man kan säga att de är riktigt rutinerade Lagledare/tränare som åker ner med LAG 1 & LAG 2 i år.

Slutligen så sitter jag och kollar en kille som för några hårstrån sedan vunnit Världens största inomhusturnering i Fotboll, lite gullig lite mullig. Sista frågan som vi själva ställer varandra är ju helt klart hur det går för årets lag i Mariedal:

- Jag tror båda lagen spelar final, på hedersord!

Och med det tackar vi A.R för en fin och djup intervju. På återseende. / S.L



                                           Längst till höger!










Kommentarer
Postat av: Larsen

Bara njuta av bilden mina vänner. ni kommer aldrig nära o vinna mariedal...

2009-11-08 @ 03:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0